تلگرام

انواع روش بازاریابی در تلگرام

انواع روش بازاریابی در تلگرام چیست؟ 

اپلیکشن تلگرام یک پیام‌رسان است که درکشور ایران برای مدت زمان طولانی درحال فعالیت است. پس از محدود (فیلتر) شدن مسنجر فیسبوک و به وجود امدن مسنجر هایی مانند لاین و بیتالک و وایبر ، مسنجر تلگرام با قابلیت‌های جذابی توانست علاوه بر محبوب شدن در میان ایرانی ها، نقش مسنجر پرطرفدار را نیز نصیب خود کند. همانا  که ایرانی ها در اپلیکیشن تلگرام حضوری پر رنگ دارند بازاریابی در اپلیکیشن تلگرام دارای اهمیت زیادی می باشد، پس علاوه بر اینکه میتوانید به کاربران اپلیکیشن تلگرام پیام ارسال کنید، می‌توانید به واسطه عضویت کاربران در گروه یا کانال ها  و ربات‌ها به علاقه آنها پی برد و با توجه به نیاز کاربران پیام تبلیغاتی مورد نظر خود را را چه به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای کاربران تلگرام ارسال کرد.

انواع روش بازاریابی در تلگرام

انواع روش بازاریابی در تلگرام

روش‌ جذب مشتری یا تبلیغات در اپلیکیشن تلگرام بسیار زیاد است که در ادامه این مطلب روش‌هایی که از آنها در بازاریابی اپلیکیشن تلگرام انجام می‌شود، توضیح داده ایم. پس با سونیک استور همراه باشید

ساخت کانال در مسنجر تلگرام

کانال در مسنجر تلگرام، قابلیتی در مسنجر تلگرام است که شما میتوانید به صورت یکطرفه پیام هایتان را برای کاربرانتان ارسال کنید. البته در کانال تلگرام، اگر میخواهید با کاربرانتان تعامل داشته باشید میتوانید ایدی ادمین ها یا مدیر کانال را در توضیحات کانال قرار بدهید. تا کاربران بتوانند با شما ارتباط داشته باشند. همچنین چند وقتی میشه که مسنجر تلگرام قابلیتی با نام گروه بحث (discuss) را به قابلیت های کانال اضافه کرده است که با فعال کردن این قابلیت، گروه که تعیین کردید در پایین صحفه نمایش داده میشود که کاربران کانالتان  با کلیک بر روی آن گزینه می‌توانند وارد گروه شوند و با هم به  گفتگو بپردازند.

ساخت گروه در مسنجر تلگرام

گروه در اپلیکیشن تلگرام بر عکس کانال، مکانی کامل  برای گفتوگو و بحث فراهم شده . البته برای اینکه نظم گروه بهم نخورد یا حفظ شود، مسنجر تلگرام امکانات فراوانی از جمله   هر کاربر در گروه در فاصله ای (مثلا هر یک‌ساعت یکبار) بتواند پست در گروه قرار دهد، را در اپلیکیشن خود جای داده است و. همچنین ربات های زیادی برای نظارت و مدیریت برای  گروه ایجاد شده است که با افزودن  ربات به گروه تلگرامی خود ، ربات می‌تواند مقدار زیادی از کار های مدیریتی گروه را انجام دهد. زمانی که خواسته باشیم در موردی بحث کنیم و اگر کاربران پرسش‌وپاسخ‌های تخصصی داشته باشند، گروه در اپلیکیشن تلگرام گزینه خوبی است . به طور مثال شما تخصصتون مشاوره دادن برای کنکور است و کاربران در گروه شما تمام سوالات و مشکلات خود را از شما میپرسند و شما میتوانید راحت به آنها پاسخ دهید و ، این را فراهم می‌سازید که کاربران دیگه نیزدر  گفتگو شریک باشند.

همچنین زمانی که بخواهیم یک مارکت یا فروشگاه (market place) درست کنیم که کاربران گروه در موضوع خاصی، خدمات خود را معرفی کنند، ساخت گروه تلگرامی بسیار مناسب است.

خرید ممبر فیک برای کانال و گروه در اپلیکیشن تلگرام

استفاده از ربات تلگرامی برای بازاریابی موفق 

یکی  از روش های موثر بازاریابی در مسنجر تلگرام استفاده از ربات تلگرامی ست. ربات ، یکی از توانایی های مختص آن این است که شما کاربران عزیز سونیک استور خیلی راحت می‌توانید ربات هایی که کاربردی هستند را در مسنجر تلگرام ایجاد کنید و از دیگر کاربران بخواهید که از رباتی که ساختید استفاده کنند. ربات‌ها در  مسنجر تلگرام قابلیت‌های زیادی از جمله فال و یا رای گیری و نظرسنجی ، دانلودر یوتیوب، شرکت در انواع بازی، ربات فروشگاهی، دریافت خلافی و خیلی کاربردهای دیگر داشته باشند.

شما برای کسب‌ و کار خود می‌توانید رباتی کاملا  اختصاصی و جذاب درست کنید. به طور مثال چنانچه  فروش لباس دارید، خریداران بتوانند با استارت کردن ربات شما خیلی راحت خرید خود را انجام دهند.

فرستادن پیام مستقیم به کاربران اپلیکیشن تلگرام

می‌توانید با داشتن یک لیست کامل از ایدی شخصی کاربران تلگرامی مشتری ها و یا لیستی از تلفن همراه مشتریان ، برای آنها به صورت مستقیم در اپلیکیشن تلگرام پیام ارسال کنید. اما امکان ریپورت شدن با این روش بسیار بالاست و پیام زیادی نمیتوانید ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ یا تلگرام مارکتینگ؟

در بین دو گزینه ایمیل مارکتینگ و تلگرام مارکتینگ باید اول از همه مشخص شود که برای چه کسانی میخواهید تبلیغات بفرستید. به ‌طور مثال اگر بخواهیم متن تبلیغاتی برای استادان ارسال کنیم و لیست کاملی از ایمیل‌های آنها را داشته باشیم، حتما ایمیل مارکتینگ بسیار اثر بهتری دارد.

اما اگر میخواهید تبلیغات را برای افراد  کابینت ساز و دکوراسیون انجام دهید، حتما ایمیل مارکتینگ جواب گو تبلیغات شما نخواهد بود. کاربران یا افرادی که مدت‌ هاست برای کسب‌ و کار خود وبسایت داشته‌اند و در از وبسایت برای ارسال خبرنامه، ایمیل از کاربران و مشتری های خود دریافت کرده‌اند، توانسته‌اند بانک اطلاعاتی مناسبی از ایمیل‌های مشتریان را داشته باشند. پس ایمیل مارکتینگ برای آنها بسیار جوابگو است.

منبع sonic-store.ir

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *