اینستاگرام

اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام (تفاوتشان در چیست؟)

اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام (تفاوتشان در چیست؟)

اپلیکیشن اینستاگرام برای راحت بودن کاربرهای خود آنها را به دو دسته متفاوت، بیزینس ها و حساب معمولی تقسیم میکند. هر کدام از این دسته ها در مسنجر اینستاگرام حساب های مخصوص به خود را دارند که امکانات مختلفی برای این حساب ها در نظر گرفته شده که مناسب با نوع استفاده کاربر و نیاز آن ها است. اما اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام تفاوتشان چیست؟ چرا برخی از کاربران عادی حساب خود را به  اکانت تجاری تبدیل میکنند؟ در ادامه این مقاله می خواهیم به تفاوت اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام بپردازیم و شما کاربران عزیز را بیشتر با این دو نوع اکانت آشنا کنیم.

در واقع در مسنجر اینستاگرام دو نوع اکانت تعریف شده که هریک از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارند و ویژگی های ریز و بزرگ زیادی دارند. این دو نوع حساب عبارت اند از: اکانت شخصی، اکانت تجاری. که هر کدام از این حساب ها چه تفاوتی باهم دارند؟

اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام

اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام (تفاوتشان در چیست؟)

حساب تجاری که با نام اکانت بیزینسی هم شناخته میشود بیشتر برای بیزینس ها و کسب و کار ها ساخته شده که با توجه به ویژگی که در نظر گرفته شده است کاربران بهتر بتوانند فعالیت خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنند.

حساب های بیزینسی یا تجاری ویژگی های بیشتری از موارد بسیار ساده مانند دکمه های گرفته تا سیستم تبلیغات فوق حرفه ای و گزینه های تجزیه و آنالیز مطالب یا پست ها و کاربران که هرکدام از این گزینه ها میتواند به شما در جهت بهتر مدیریت کردن حسابتان و خدماتتان کمک کند.

انواع حساب در پیام رسان اینستاگرام:

همانطور که در بالا نیز گفته شده دو نوع اکانت در پیام رسان اینستاگرام وجود دارد. اکانت شخصی و حساب بیزینسی.

حساب های خصوصی دسترسی های بسیار کمی دارند. این حساب ها میتوانند عمومی یا خصوصی باشند و از ویژگی های مختلفی مانند: منتشر کردن خودکار مطالب، امکان مدیریت کردن پیام های دایرکت، تحلیل فالوور ها، تبلیغات و.. بی بهره هستند.

ویژگی های اکانت بیزینسی پیام رسان اینستاگرام

در ادامه این مطلب اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام قصد داریم تا به ویژگی هایی که در حساب های بیزینسی در اختیار شما قرار میدهد بپردازیم. در ادامه با سونیک استور همراه باشید با بیشتر با ویژگی های این حساب ها آشنا بشوید.

در صورت کلی ویژگی اکانت های بیزینسی به سه دسته تقسیم میشوند: قابلیت های تبلیغات، تماس با ما و آنالیز حرفه ای تقسیم میشوند.

بعد از اینکه حساب خود را بیزینسی کردید می توانید گزینه های call را در صفحه اصلی ( پروفایل)خود به نمایش عموم بگذارید. این گزینه ها می تواند شماره تلفن، ایمیل یا آدرس شخصی باشد. هنگام تجاری کردن حساب این نوع اطلاعات از شما میخواهد که وارد کردن آنها اختیاری است و اگر نمیخواهید میتوانید این اطلاعات را وارد نکنید. اما اگر میخواهید گزینه هایی مانند ایمیل و تماس به صفحه اصلی پیچ شما اضافه بشود میتوانید از طریق بخش ویرایش پروفایل یا (edit profile) به بخش گزینه های تماس یا   (contact options) رفته و اطلاعات خود را جایگذاری کنید تا کاربرانتان بتوانند این اطلاعات را مشاهده کنند.

انجام تبلیغات حرفه ای در مسنجر اینستاگرام با اکانت های بیزینسی

یکی دیگر از ویژگی های متفاوت حساب های تجاری با شخصی امکان تبلیغ پست ها است. شما با تجاری کردن حساب خود به بخش تبلیغات یا (Promotion) دسترسی پیدا میکنید و میتوانید مطالب و محصولات خود را (Promotion) کنید تا بیشتر در مسنجر اینستاگرام بازدید بخورند. و همچنین در هنگام انجام Promotion ویژگی های دیگری نیز در اختیار قرار میگیرد: مانند جایگذاری آدرس سایت و چند مورد دیگر  وجود دارد که می توانید از آنها بهره کامل را ببرید . پس اگر قصد دارید تا از امکان Promotion یا تبلیغات در  مسنجر اینستاگرام استفاده کنید باید حساب خود را تجاری کنید.

 انواع تفاوت حساب تجاری و شخصی اینستاگرام در آنالیز کردن مطالب

یکی از ویژگی های عالی که پیام رسان اینستاگرام به حساب های تجاری میدهد قابلیت آنالیز پست و فالوور ها میباشد. این ویژگی تا حدی کاربردی و دقیق است که بسیاری از کاربر ها به خاطر همین ویژگی حساب خود به تجاری تبدیل میکنند. با استفاده از این ویژگی شما میتوانید در مورد فالوورهای خود  اطلاعات مفیدی به دست بیاورید و یا اینکه میتوانید بفهمید کدام مطلب شما بازدید بهتری داشته، کدام مطلب از طریق هشتگها ویو یا بازدید بهتری داشته، کدام یک از استوری های شما بیشتر مورد توجه کاربرانتان قرار گرفته است و کلی ویژگی دیگر..

در کل این ویژگی بسیار به شما کمک میکند تا اطلاعات مناسبی مربوط با مطالب و استوری های حساب خود و دنبال کنندگان حساب خود بدست آورید. حتما با داشتن کمی فالوور یا دنبال کننده در همان روز های اول میتوانید مسیر درست را با استفاده از این ویژگی پیدا کنید. اما اگر تعداد دتبال کنندگان های شما کم است می توانید از خدمات خرید فالوور فیک سونیک استور استفاده کنید.

در این مقاله به تفاوت اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام پرداختیم. این دو حساب شاید تفاوت های بسیار ریزی باهم داشته باشند اما امکاناتی مانند آنالیز مطالب به تنهایی میتواند دلیل محکمی برای تبدیل کردن حساب به اکانت تجاری باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *